Social Consultant

Omschrijving

Traffic4u, onderdeel van IPG Mediabrands en hét online performance bureau van Nederland, is op zoek naar toptalent! 
Wij willen talent kennen en binden aan onze organisatie met groeikansen, opleidingsmogelijkheden en goede arbeidsvoorwaarden. Wij bieden je een platform met specialistische kennis en zelf ontwikkelde technologieën zodat jij kunt shinen bij onze klanten en onze klanten helpt om online succesvol te zijn! Voor onze klant Dienst Publieke Communicatie zijn wij op zoek naar een Social Consultant

 

Taken en verantwoordelijkheden

 

  • Je bent verantwoordelijk voor het opzetten en optimaliseren van social-campagnes (op Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn en Snapchat)
  • Je bent op de hoogte van alle social media trends en kunt meepraten over interessante ontwikkelingen op dit gebied
  • Je stelt adviezen op om klanten te overtuigen van een succesvolle social media campagne 
  • Je weet de behoefte van de klant te achterhalen en stemt de strategie daarop af
  • Je presenteert op overtuigende wijze jouw adviezen over o.a. optimalisatie aan klanten 
  • Je zorgt er zelf proactief voor dat je kennis van social hoog blijft en deelt deze informatie actief met je collega’s.

 

 

Jij 
Past binnen onze jonge en dynamische organisatie en hebt een grote passie voor online marketing. Het is voor jou een uitdaging om op basis van een goede analyse een commercieel advies aan je klant te presenteren; dit doe jij, van nature, op enthousiaste wijze met passie voor je vak en betrokkenheid bij de klant.

 

 

Wij bieden jou
Naast werken in een hecht team en een uitdagende klantportfolio kennen wij leuke extra’s zoals een gezellige personeelsvereniging. Uiteraard sta je bij ons niet stil en zullen we aandacht besteden aan je persoonlijke ontwikkeling en groei. Om je functie goed uit te kunnen oefenen bieden we je een laptop en een telefoon aan. Het salaris is passend bij je ervaring en uiteraard marktconform.

Vereisten

Jij hebt

  • Een diploma op minimaal HBO niveau
  • Ervaring met planning, inkoop en management van online media op Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn andere social platformen
  • Ervaring met tracken van online media campagnes in bijvoorbeeld Google Analytics en/of andere platformen.
  • Hands on ervaring met performance marketing, analytics en excel
  • Nieuwe trends en ontwikkelingen binnen social herkent en toepast
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal / An excellent command of Dutch